torsdag den 28. marts 2013

Troldhassel

Troldhassel (Coryllus Contorta) syntes jeg er smukkest om vinteren, disse store troldhassel har jeg i haven og de har fået en ordentlig beskæring her i vinter.
De blev ikke gode disse billeder, det hele er så brunt, skulle vist have taget billederne med lidt sne på jorden, men nu bliver det forhåbentligt først til næste vinter det bliver aktuelt.

Igår var jeg her , jeg skulle jo nødig komme til at kede mig i påsken, den helt store travlhed som vi plejer at have her på  planteskolen i påsken udebliver nok i år.
Rigtig god påske.

4 kommentarer:

  1. Hej Dorte
    Skønt med lidt garn, jeg havde tænkt på at køre forbi i går. Men besindede mig, da jeg jo stadig har lidt på lager. De små nøgler, er det nogle der var lavet, eller bestiller du så små.
    Jeg tænkte på at købe en stak, og så lave mit helt eget tørklæde a la perlestrik, så var de små nøgler jo geniale.
    Faktisk er jeg lige blevet færdig med den grønne trøje, så nyt skal på pindene;-)
    Nu må du da ha fyldt lageret med troldhassel hanke:-)
    Go påske. Kh. Hanne

    SvarSlet
  2. Hej Hanne de små bundter er nogle de sælger de har nogle bundter a 25 g til 10 kr pr. Stk det er da billigt.
    Der blev ikke til hanke for det var nogle tørre små grene der blev klippet af for neden. God påske til dig også. KH Dorte

    SvarSlet
  3. Troldhassel er skønne. Min ligner snart en stor fuglerede, men nænner næsten ikke at sætte saksen i den :o)

    Hørte en større planteskole i Kbh havde en manglende omsætning på 1,7 millioner kroner i år pga vejret. Det er dælme mange penge - og nu vil vi snart have sommerblomster i stedet for forårsblomster, så tænker at gartnerierne brænder inde med utallige skønne forårsløg :'(

    Skruen uden ende!

    Ha en skøn påske alligevel.
    Kh Lise

    SvarSlet
  4. Ja vi skal nok løbe lidt hurtigere når først foråret kommer igang, men det går nok også.
    Jeg glæder mig til at få nogle stedmoder i krukkerne, de dufter dejligt af forår.
    Også god påske til dig. Kh Dorte

    SvarSlet

Tusind tak for dit besøg og din kommentar