fredag den 1. februar 2013

Hyggestrik

I efteråret da Nak og Æd kørte på fjernsynet, syntes Mads at den sweater som Nikolaj Kirk havde på også var en som han skulle eje. Så efter lidt kiggen på nettet fandt vi ud af at det var det mønster som var på den sweater som polarforskeren Knud Rasmussen også er afbilledet med forskellige steder. Lånte bogen nordisk strik med traditioner på biblioteket og dette billede er derfra.
Så måtte vi finde en strikketrøje som han var glad for og så selv prøve at lave et mønster derfra.
Og nu kører det, er snart ved ærmegab. Og et ærme er næsten strikket færdig.
Garnet er købt hos hønsestrik i Aalborg.

Ha en god dag.

3 kommentarer:

  1. Den er bare flot. Men det er da også et kæmpe arbejde, ikke en pind uden mønster...

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Hej Vibeke, jeg har ikke brugt en bestemt opskrift. Jeg havde før strikket en trøje til Mads fra garnstudio der har nr 85-5. Den har jeg brugt og ikke strikket ribkant og heller ikke halskant. Mønstret har jeg fundet i bogen Nordisk strik med traditioner af Vibeke Lind. Jeg vil nok strikke den i en nr større end hvad du skal bruge for al det mønster "trækker det lidt sammen". Håber du kan bruge dette. Hilsen Dorte

      Slet

Tusind tak for dit besøg og din kommentar