tirsdag den 7. februar 2012

Koldt

Uha det er koldt, i morges var der minus 14, heldigvis er solen kommet frem og det er kun minus 4 nu, det er meget bedre og klare.
Jan har været på et loft og rydde op og hvad dukkede op, en kasse med alle mine gamle blade, "alt om håndarbejde".
Kiggede lidt i nogle blade i aftes og fandt dette, det var det billede der gav mig lyst til at sy patchwork i 80'erne. Og bladet er fra 1981 og det kan godt passe for det var mens jeg boede i København at jeg købte mit første patchworkstof.

Dette var forsiden, der var vist konkurrence i at lave sjove grydelapper.

Et andet mønster jeg kan huske er denne trøje, den kan jeg huske jeg rigtig gerne ville strikke, men det blev aldrig, måske jeg når det engang.

Nu skal jeg jo lige være færdig med det jeg er igang med.
På strikkesiden strikker jeg halstørklæde, mønster og garn er købt hos http://www.perlestrik.dk/

På patchworksiden er jeg igang med et tæppe, der skal tyk vat imellem og fleece på bagsiden, jeg har et rigtigt pink med tyk vat og fleece, dejlig varm, og det vil drengene gerne have over sig når de sidder i sofaen, derfor syntes jeg, de skal have et i blåt.

2 kommentarer:

  1. Hej hej

    Hvor er du dog flittig. Sikke nogle dejlige farver du har valgt både til tæppet og halstørklædet.

    Kh Ninna

    P.s.

    Vil du med ud at gå i det dejlige vejr?

    SvarSlet
  2. It's cold here,too, and we have snow.
    Anyway, they are nice patchworks.

    SvarSlet

Tusind tak for dit besøg og din kommentar